zondag 16 juni 2013

Tutorial Chalkboard (schoolboard) nagels

Hello ladies,

Misschien kennen jullie het al chalkboard nails. Ik keek op tumblr en zag staan chalkboard nails van ciaté. Ciaté Chalkboard Manicure, maar dat is hier in Nederland niet verkrijgbaar, naja ik heb het hier nog niet gevonden. Ze zijn super cute en is makkelijk en snel om te maken. Het hoeft ook niet netjes, want het mag eruit zien dat een klein kind het getekend heeft, dus je innerlijke kind mag eruit haha. Ik heb mijn eigen nagels gedaan en die van mijn moeder. Hier onder zie je een foto look a like van Ciaté haha that's me, en de andere zijn de nagels van mijn moeder.




Wat heb je nodig?
  1. nagellak kies de kleuren die jij leuk vind. Ik heb gekozen voor roze, wit, lila, geel, groen en blauw. En natuurlijk zwart als basis, je kan ook donker groen met een beetje oranje en wit mengen zo krijg je een olijf kleur zoals je ook op sommige schoolborden ziet.
  2. een oude pen zonder inkt, hiermee ga je op jouw nagels tekenen.
  3. En super belangrijk mat nagellak 
  4. en papier

Wat ga je doen?
  1. lak je nagels zwart en laat het drogen.
  2. drup wat nagellak op het papier, en pak je pen. Dip je pen in de drup nagellak en draai het een beetje erin.
  3. teken nu op je nagels met de pen, eerste keer gaat het een beetje lastig maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat.
  4. heb je nu op al jouw nagels een tekeningetje gemaakt laat het drogen en lak daarna de mat nagellak erover heen. Het leukste is al je tekeningetjes maakt van vroeger toen je jong was, zoal poppetje, 1+1, zon enz.
  5. laat het goed drogen. En dan ben je klaar en kan je genieten van jouw chalkboard nagels.







































Ik hoop dat je het leuk vind en dat het duidelijk uitgelegd is.
Good luck ladies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten